تأثیر محتوای رطوبتی مصالح ساختمانی بر عملکرد حرارتی جداره¬های خارجی ساختمان

نویسندگان

امیر امیدوار

بهنام رستی

چکیده

در این تحقیق اثر محتوای رطوبتی بر روی پارامترهای عامل کاهیدگی و تأخیر زمانی برای دیوار بدون عایق و دیوار عایقکاری شده بررسی شد. نتایج نشان داد که درصد رطوبت مصالح ساختمانی تأثیر چشمگیری بر رفتار حرارتی جداره دارد. ضخامت بهینه عایق حرارتی جداره برای سه حالت، عایق داخلی، عایق میانی و عایق خارجی تحت شرایط رطوبتی مختلف محاسبه گردید. بررسی¬ها نشان داد که ناچیز فرض نمودن اثرات رطوبت می¬تواند خطای چشمگیری را در محاسبه ضخامت بهینه عایق حرارتی به دنبال داشته باشد. مقدار خطای ایجاد شده بسته به نوع عایقکاری و محل قرارگیری عایق در ضخامت جداره متفاوت است.

برای دانلود باید عضویت طلایی داشته باشید

برای دانلود متن کامل این مقاله و بیش از 32 میلیون مقاله دیگر ابتدا ثبت نام کنید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

تأثیر محتوای رطوبتی مصالح ساختمانی بر عملکرد حرارتی جداره های خارجی ساختمان

در این تحقیق اثر محتوای رطوبتی بر روی پارامترهای عامل کاهیدگی و تأخیر زمانی برای دیوار بدون عایق و دیوار عایقکاری شده بررسی شد. نتایج نشان داد که درصد رطوبت مصالح ساختمانی تأثیر چشمگیری بر رفتار حرارتی جداره دارد. ضخامت بهینه عایق حرارتی جداره برای سه حالت، عایق داخلی، عایق میانی و عایق خارجی تحت شرایط رطوبتی مختلف محاسبه گردید. بررسی¬ها نشان داد که ناچیز فرض نمودن اثرات رطوبت می¬تواند خطای چشم...

متن کامل

بررسی عملکرد حرارتی تکنولوژی ساختمانی قالب های عایق ماندگار (ICFs)وتاثیر آن بر کاهش مصرف انرژی در ساختمان

در این مقاله به بررسی میزان مصرف بالای انرژی در ساختمان به سبب رشد فزاینده جمعیتواستفاده از شیوه های سنتی ساخت در کشور و به بررسی تکنولوژی ساختمانی قالب های عایقوتاثیر آن در کاهش مصرف انرژی به علت عایق بودن ومیزان بالای مقاومت حرارتی آن (ICFs) ماندگاربه سبب وجود دولایه پلی استایرن پرداخته می شود.

متن کامل

تحلیل عددی تأثیر رنگ دیوارة خارجی بر میزان مصرف انرژی ساختمان مطالعه موردی: ساختمانی در شهر مشهد

امروزه با وجود محدودیت شدید در منابع انرژی، نیاز به انرژی در حال افزایش است. در این مقاله با استفاده از روش‌های عددی و بررسی ضریب جذب رنگ‌های مختلف دیوارة خارجی یک ساختمان واقع در شهر مشهد، مناسب‌ترین رنگ جدارة بیرونی ساختمان جهت کاهش مصرف انرژی در تمام فصول سال انتخاب شده است. ساختمان مورد بررسی توسط نرم‌افزار گمبیت به‌صورت سه‌بعدی مدلسازی و شبکه‌بندی شده است. شبیه‌سازی انرژی تابشی خورشید به س...

متن کامل

بررسی عملکرد حرارتی تکنولوژی ساختمانی قالب های عایق ماندگار (icfs)وتاثیر آن بر کاهش مصرف انرژی در ساختمان

در این مقاله به بررسی میزان مصرف بالای انرژی در ساختمان به سبب رشد فزاینده جمعیتواستفاده از شیوه های سنتی ساخت در کشور و به بررسی تکنولوژی ساختمانی قالب های عایقوتاثیر آن در کاهش مصرف انرژی به علت عایق بودن ومیزان بالای مقاومت حرارتی آن (icfs) ماندگاربه سبب وجود دولایه پلی استایرن پرداخته می شود.

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید


عنوان ژورنال:
مهندسی مکانیک مدرس

ناشر: دانشگاه تربیت مدرس

ISSN 1027-5940

دوره 13

شماره 10 2013

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023